Vaikų ligos

Konsultuojami kūdikiai, vaikai ir paaugliai, sergantys ūmiomis ir lėtinėmis kvėpavimo takų ligomis.

Vaiko kosulys gali būti dėl įvairių priežasčių. Dažniausiai ūmiu kosuliu pasireiškia laringitas, bronchitas, plaučių uždegimas, sinusitas. Kosuliui užsitęsus >nei 3 savaites, dažnai prireikia detalesnio vaiko ištyrimo.

Dažna lėtinė uždegiminė liga, pažeidžianti kvėpavimo takus, yra astma. Ja gali sirgti įvairaus amžiaus vaikai. Pastaraisiais metais, daugėjant alergiškų žmonių, pastebima, kad astma nustatoma vis jaunesniems vaikams. Kosulys, dusulys, apsunkintas kvėpavimas, švokštimas-tai patys dažniausi simptomai, kuriuos nurodo tėvai, besikreipiantys dėl vaiko kvėpavimo problemų  pas vaikų pulmonologą. Jei vaikas alergiškas aplinkos alergenams, simptomai ypač paūmėja pavasarį, augalų žydėjimo piko metu. Alerginės ir nealerginės astmos simptomus dažnai išprovokuoja peršalimo ligos, virusinės infekcijos, aplinkos užterštumas, ypač-rūkymas vaiko aplinkoje. Nėra vieno vienintelio testo kad nustatyti vaikui astmą. Diagnozė dažniausiai remiasi besikartojančiais minėtais kvėpavimo takų simptomais, kurie palengvėja paskyrus vaistų nuo astmos, taip pat svarbu šeimos alerginė anamnezė, egzemos ar alerginės slogos simptomai. Astmos diagnostikai atliekamas išorinio kvėpavimo funkcijos tyrimas (spirometrija), nustatantis bronchų susiaurėjimo laipsnį. Šis tyrimas atliekamas vaikams  nuo 6 metų amžiaus. XXI amžiuje astma kaip liga yra pilnai kontroliuojama, t.y., tinkamai parinktas gydymas leidžia pacientui džiaugtis pilnaverčiu gyvenimu.

Vaikų ligų gyd. Olga Zimanaitė konsultuoja dėl:

– Ūminių infekcinių vaikų ligų;
– Įgimtų lėtinių vaikų ligų;
– Retų vaikų ligų.

Vaikų ligų gydytoja, vaikų pulmonologė gyd. Violeta Radžiūnienė konsultuoja dėl:

– Ūminių vaikų plaučių ligų;
– Lėtinių vaikų plaučių ligų;